نوشتن، تصویرسازی و هوش مصنوعی از مهم‌ترین سه بخش اصلی است

دبیر رویداد هزار فردا گفت: شروع این رویداد با طرح داستان نویسی است که تسوط منتور‌ها و اساتید هدایت می‌شود. این آموزش که نوجوانان ما دریابند نوشتار و نویسندگی می‌تواند ابتدای خلق هر چیز باشد در آینده به آنان کمک خواهد کرد و جامعه را به سمت غنای ادبی پیش می‌برد.  بهانه این چند موضوع است؛ نوشتن، تصویرسازی یا زاویه دید، هوش مصنوعی.
نوشتن، تصویرسازی و هوش مصنوعی از مهم‌ترین سه بخش اصلی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ نشست خبری «رویداد هزار فردا؛ رویداد خلاقیت با هوش مصنوعی در شهرداری تهران با حضور مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، پوریا اسراری، دبیر رویداد هزار فردا و مدیرعامل کارخانه نوآوری پل و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با ابراز امیدواری برای شروع رویدادهای این چنینی گفت: ما وعده داده بودیم که هزار امید را امسال اجرا می‌کنیم و خوشبختانه این وعده محقق شد. این رویداد مجموعه مدل‌هایی است که هرکدام از این مدل‌ها بتواند یک تعداد دختر نوجوان را درگیر یک کنشگری کند. موضوعیت ایجاد این رویداد خلق و تکثیر و شتاب‌دهی این ایده‌ها بود. این فقط برعهده ما نبود بلکه مجموعه‌های تخصصی مردمی، گروه‌های مختلفی که کارشان در این حیطه است، یا توجه ویژه‌ای به دختران نوجوان دارند.وی ادامه داد: دختران نوجوان برای ما مهم و خاص هستند به جهت اینکه دختران در سنین نوجوانی  تغییر نگاهشان از منفعل، تحت تاثیر، جو زده و جو‌گیر به نگاه عامل و تاثیرگذار و کنشگری موثر منتقل شود و این یک جهش بزرگ در کل جامعه ما خواهد بود. چون زنانی رقم خواهند خورد و آینده جامعه ما را خواهند ساخت که مادران خانواده‌هایی می‌شوند که در عرصه‌های اجتماعی موثر خواهند بود و این تجربه کنشگری در ابعاد شکل‌گیری هویت با آن‌ها عجین شده است. پس اگر بخواهیم این اتفاق را از نقطه‌ای شروع کنیم که اثرگذاری چندبرابر داشته باشد آن نقطه دختران نوجوان ما هستند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه هزارفردا تنها رویداد شهرداری نیست مطرح کرد: ما رویدادهای دیگری هم داشتیم که به طور مثال رویداد تهران دخت ۷۰ مدل ایده کنشگری دختران نوجوان به ما رسید و برگزار شد. طرح‌های مهم دیگری هم داشتیم که هرکدام مخاطب خاص خود را داشت؛ از ایده تا اجرا ۲۱۳ نفر، دختران فردا ۱۳۰ نفر، پیشران نوآور ۴۳۳ نفر، انتخاب مسیر ۷۹ نفر، اردو شهر ۱۵۵۰ که جمعا ۲۴۴۷ دختر نوجوان در این رویدادها شرکت کردند.

وی افزود: عدد و رقم برای ما اهمیت چندانی ندارد. تنوع و بلوغ یک مدل کنشگری جدید هدف ما است. چیزی که بچه‌ها در مدرسه نمی‌آموزند. هر کدام از این طرح‌ها نمونه اول و بدیع آن در حال انجام است. در فاز دوم ما یک سری برنامه داشتیم، مثل کتاب ساز آنلاین، قصه من، آموزش‌های فنی، که مجموعا ۲۴۴۳ نفر هم در آن شرکت کردند.

مریم اردبیلی گفت:  هزار فردا گل سرسبد این مجموعه طرح‌ها است که طراحی این مدل نوآورانه به صورت یک سبک کاری در سطح کشور و به عنوان یک مدل خیلی خوب و بدیع و آینده‌ای از جنس مهارت ه بسیار مورد نیاز خواهد بود.

پوریا اسراری، دبیر رویداد هزار امید گفت: هزار فردا رویداد خلاقیت با هوش مصنوعی است و  ما به واسطه شبکه ارتباطی که در این چند سال داریم یک سری کارها در کارخانه نوآوری پل انجام دادیم؛ از تولید محتوا و ترجمه تا برگزاری رویدادها و کلاس‌های تخصصی. هدفمان این است و تلاش می‌کنیم پلی باشیم برای کسانی که می‌خواهند وارد کار شوند.

اسراری ادامه داد: معمولا رویدادهای این چنینی درگیر عدد و رقم می‌شوند برای ما خیلی فرق نمی‌کند چه تعداد باشد. اولویت این بوده که چه کاری می‌شود و مهم کیفیت کار است. هر اتفاقی از اجتماعی تا سیاسی و ساخت و سازها طبیعتا از مسیر رویا پردازی و خیال پردازی می‌گذرد و این اثر گذاری در یک سنی بیشتر است و آن هم کودکی و نوجوانی است.

مدیرعامل کارخانه نوآوری پل گفت: مهم این است آن سقف ذهنی که نوجوانان بالاتر رفته و خلاقیت آن‌ها بیشتر شود. من هم معتقدم مناسب‌ترین سن نوجوانی است. هزار فردا رویداد خلاقیت است منظور از خلاقیت خیال پردازی است و باید یک اتمسفر و بستری درست کنیم تا خو را بروز دهند.

دبیر رویداد هزار فردا گفت: شروع این رویداد با طرح داستان نویسی است که تسوط منتور‌ها و اساتید هدایت می‌شود. این آموزش که نوجوانان ما دریابند نوشتار و نویسندگی می‌تواند ابتدای خلق هر چیز باشد در آینده به آنان کمک خواهد کرد و جامعه را به سمت غنای ادبی پیش می‌برد.  بهانه این چند موضوع است؛ نوشتن، تصویرسازی یا زاویه دید، هوش مصنوعی.

وی ادامه داد: کاری که قرار است انجام شود خلق یک جهان است مثل طراحی یک فیلم. نکته دیگر هم هوش مصنوعی است که لازم است شروع  به کار کردن با آن کنیم  و به آن به عنوان ابزار نگاه کنیم و نگران و مرعوب شده آن نباشیم. این رویداد سه بخش جدی دارد که هر کدام اساتید متخصص خود را دارد.
داستان نویسی با مربیانی چون رضاوحید زاده، نگین فراهانی، سارا رحیمی که همگی استاد دانشگاه و نویسنده هستند.
بخش خلاقیت با مربیانی چون، محمدرضا دوست محمدی، هادی محمدی ، علی حیاتی و  بخش هوش مصنوعی با ارسلان عیوض زاده، میکائیل براتی، محمد صالحی آغاز به کار خواهد کرد.
در نهایت قرار است این داستان نویسی با خلاقیت تولید شود و به تصویر کشیده شود.

لازم به ذکر است رویداد «خلاقیت هزار فردا؛ یک فرصت» برای دخترانی است که علاقه‌مند به تخیل و تصور آینده هستند. در این رویداد، شرکت‌کنندگان می‌توانند یک روایت یا داستان از آینده‌ای که مد نظرشان است بنویسند و با ایده‌پردازی تصویری و خلاق برای متن‌ها آن‌ها را به تصویر بکشانند و در انتها با کمک هوش مصنوعی آینده را به شکل گرافیک به منصه ظهور برسانند.

رویداد خلاقیت هزار فردا فرصتی برای دختران نوجوان 13 تا 20 سال علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جدید و ایجاد ارتباط با دیگران است. در این رویداد، شرکت‌کنندگان با موضوعاتی مانند داستان‌نویسی، روایت‌نویسی، طراحی، تصویرسازی و هوش مصنوعی آشنا خواهند شد و به چالش‌های جذاب و خلاقانه‌ پاسخ خواهند داد.

در این رویداد هنرجو‌ها قرار است در سه مرحله کنار هم یک اثر خلاقانه و تصویری از آینده خلق کنند. در انتها هم آثار توسط داوران بررسی می‌شود و به آثار برتر جوایزی اهدا می‌شود.