برگزاری رویداد هزار فردا با محوریت دختران توسط شهرداری تهران

برگزاری رویداد هزار فردا با محوریت دختران توسط شهرداری تهران


به گزارش خبرگزاری برنا، مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با ابراز امیدواری در تشریح چرایی برگزاری رویداد هزار فردا گفت: ما وعده داده بودیم که هزار امید را امسال اجرا می‌کنیم و خوشبختانه این وعده محقق شد. این رویداد مجموعه مدل‌هایی است که هرکدام از این مدل‌ها بتواند یک تعداد دختر نوجوان را درگیر یک کنشگری کند. موضوعیت ایجاد این رویداد خلق و تکثیر و شتاب‌دهی این ایده‌ها بود. این فقط برعهده ما نبود بلکه مجموعه‌های تخصصی مردمی، گروه‌های مختلفی که کارشان در این حیطه است، یا توجه ویژه‌ای به دختران نوجوان دارند.

وی ادامه داد: دختران نوجوان برای ما مهم و خاص هستند به جهت اینکه دختران در سنین نوجوانی تغییر نگاهشان از منفعل، تحت تاثیر، جو زده و جو‌گیر به نگاه عامل و تاثیرگذار و کنشگری موثر منتقل شود و این یک جهش بزرگ در کل جامعه ما خواهد بود. چون زنانی رقم خواهند خورد و آینده جامعه ما را خواهند ساخت که مادران خانواده‌هایی می‌شوند که در عرصه‌های اجتماعی موثر خواهند بود و این تجربه کنشگری در ابعاد شکل‌گیری هویت با آن‌ها عجین شده است. پس اگر بخواهیم این اتفاق را از نقطه‌ای شروع کنیم که اثرگذاری چندبرابر داشته باشد آن نقطه دختران نوجوان ما هستند.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با بیان اینکه هزارفردا تنها رویداد شهرداری نیست مطرح کرد: ما رویدادهای دیگری هم داشتیم که به طور مثال رویداد تهران دخت ۷۰ مدل ایده کنشگری دختران نوجوان به ما رسید و برگزار شد. طرح‌های مهم دیگری هم داشتیم که هرکدام مخاطب خاص خود را داشت؛ از ایده تا اجرا ۲۱۳ نفر، دختران فردا ۱۳۰ نفر، پیشران نوآور ۴۳۳ نفر، انتخاب مسیر ۷۹ نفر، اردو شهر ۱۵۵۰ که جمعا ۲۴۴۷ دختر نوجوان در این رویدادها شرکت کردند.
مریم اردبیلی گفت: هزار فردا گل سرسبد این مجموعه طرح‌ها است که طراحی این مدل نوآورانه به صورت یک سبک کاری در سطح کشور و به عنوان یک مدل خیلی خوب و بدیع و آینده‌ای از جنس مهارت ه بسیار مورد نیاز خواهد بود.

پوریا اسراری، دبیر رویداد هزار امید گفت: هزار فردا رویداد خلاقیت با هوش مصنوعی است و ما به واسطه شبکه ارتباطی که در این چند سال داریم یک سری کارها در کارخانه نوآوری پل انجام دادیم.

اسراری ادامه داد: معمولا رویدادهای این چنینی درگیر عدد و رقم می‌شوند برای ما خیلی فرق نمی‌کند چه تعداد باشد. اولویت این بوده که چه کاری می‌شود و مهم کیفیت کار است. هر اتفاقی از اجتماعی تا سیاسی و ساخت و سازها طبیعتا از مسیر رویا پردازی و خیال پردازی می‌گذرد و این اثر گذاری در یک سنی بیشتر است و آن هم کودکی و نوجوانی است.

وی گفت: هزار فردا رویداد خلاقیت است منظور از خلاقیت خیال پردازی است و باید یک اتمسفر و بستری درست کنیم تا خو را بروز دهند.

دبیر رویداد هزار فردا گفت: شروع این رویداد با طرح داستان نویسی است که توسط منتور‌ها و اساتید هدایت می‌شود. این آموزش که نوجوانان ما دریابند نوشتار و نویسندگی می‌تواند ابتدای خلق هر چیز باشد در آینده به آنان کمک خواهد کرد و جامعه را به سمت غنای ادبی پیش می‌برد. بهانه این چند موضوع است؛ نوشتن، تصویرسازی یا زاویه دید، هوش مصنوعی.